Ruilen & retourneren

  • Algemeen
  • Ruilen
  • Retourneren

Ruilen & retourneren

Natuurlijk streven wij er na dat je tevreden bent met alles wat je koopt via Blushfasionstore.nl, maar het kan zo zijn dat je een artikel graag zou willen retouren. Neem contact met ons op wanneer een artikel niet aan je verwachtingen voldoet, wanneer er iets mis is met de bezorging of je bestelling, of wanneer je een andere vraag of klacht hebt. Blushfashionstore.nl neemt zo spoedig mogelijk contact met je op om het probleem te verhelpen.
We hebben gekozen om tot 16:00 uur jouw bestelling aan te nemen en de volgende dag al te bezorgen – om te compenseren zijn de retourkosten helaas wel voor eigen rekening. Je kan een product binnen 14 dagen retourneren.

VOORWAARDEN

  • Het artikel is onbeschadigd en niet gedragen en bij voorkeur voorzien van alle originele labels
  • Het artikel is dus in originele staat; in geval van een gebrek mag je dit niet getracht hebben te herstellen
  • Neem in geval van gebreken, niet of verkeerd geleverde en kapotte bestellingen zo snel mogelijk na ontvangst contact met ons op
  • Het artikel heeft indien mogelijk de originele verpakking en productstickers op de verpakking. Is dit niet het geval, dan zal jouw retour/ruil vertraging oplopen
  • De kosten van een normale retourzending zijn voor de afzender
  • De verantwoordelijkheid per post retourneren ligt bij de afzender
  • Nog een barcode van DHL op je verpakking? Haal deze er af of kras hem even door!
 

 

WETTELIJKE GARANTIE

Bij aankoop van artikelen in de Blush Fashionstore webshop is de wettelijke garantie van toepassing. Wettelijke garantie houdt in dat het artikel datgene moet doen wat de consument er in alle redelijkheid van mag verwachten. Er is geen wettelijke termijn aan deze garantie verbonden omdat het per artikel verschillend is wat de consument mag verwachten.

 

ALGEMENE KLACHTEN

Wanneer je een klacht hebt over andere zaken dan de webshop kun je mailen naar: info@blushfashionstore.nl of bellen met het telefoonnummer: 036-5226566. Een klacht wordt binnen een termijn van 7 dagen behandeld vanaf de datum van ontvangst.
"Bent u niet tevreden met de afhandeling van uw klacht? Dan kunt u deze voorleggen aan de Geschillencommissie Thuiswinkel, Postbus 90600, 2509 LP te Den Haag (www.sgc.nl). Tevens kunt u uw klacht voorleggen aan de Geschillencommissie via het Europees ODR Platform (http://ec.europa.eu/consumers/odr/)"

HERROEPINGSRECHT

"U heeft het recht om binnen een termijn van 14 dagen zonder opgave van redenen de overeenkomst te herroepen.
De herroepingstermijn verstrijkt 14 dagen na de dag waarop u of een door u aangewezen derde, die niet de vervoerder is, het goed fysiek in bezit krijgt.
Om het herroepingsrecht uit te oefenen, moet u ons via een ondubbelzinnige verklaring (bijvoorbeeld schriftelijk, per post, fax of e-mail) op de hoogte stellen de overeenkomst te herroepen. U kunt hiervoor gebruikmaken van het door ons toegezonden modelformulier voor herroeping (PDF), maar bent hiertoe niet verplicht.
Om de herroepingstermijn na te leven volstaat het om uw mededeling betreffende uw uitoefening van het herroepingsrecht te verzenden voordat de herroepingstermijn is verstreken.

Gevolgen van de herroeping

Als u de overeenkomst herroept, ontvangt u alle betalingen die u tot op dat moment heeft gedaan, inclusief leveringskosten (met uitzondering van eventuele extra kosten ten gevolge van uw keuze voor een andere wijze van levering dan de door ons geboden goedkoopste standaard levering) onverwijld en in ieder geval niet later dan 14 dagen nadat wij op de hoogte zijn gesteld van uw beslissing de overeenkomst te herroepen, van ons terug. Wij betalen u terug met hetzelfde betaalmiddel als waarmee u de oorspronkelijke transactie heeft verricht, tenzij u uitdrukkelijk anderszins heeft ingestemd; in ieder geval zullen u voor zulke terugbetaling geen kosten in rekening worden gebracht. Wij mogen wachten met terugbetaling tot wij de goederen hebben teruggekregen, of u heeft aangetoond dat u de goederen heeft teruggezonden, al naar gelang welk tijdstip eerst valt.

U dient de goederen onverwijld, doch in ieder geval niet later dan 14 dagen na de dag waarop u het besluit de overeenkomst te herroepen aan ons heeft medegedeeld, aan ons terug te zenden of te overhandigen. U bent op tijd als u de goederen terugstuurt voordat de termijn van 14 dagen is verstreken.

De directe kosten van het terugzenden van de goederen komen voor uw rekening.

U bent alleen aansprakelijk voor de waardevermindering van de goederen die het gevolg is van het gebruik van de goederen, dat verder gaat dan nodig is om de aard, de kenmerken en de werking van de goederen vast te stellen."

Link modelformulier: http://www.blushfashionstore.nl/service/general-terms-conditions/
Retour adres:
Horsterweg 10
3891EV ZEEWOLDE

“De ondernemer vergoedt alle betalingen van de consument, inclusief eventuele leveringskosten door de ondernemer in rekening gebracht voor het geretourneerde product, onverwijld doch binnen 14 dagen volgend op de dag waarop de consument hem de herroeping meldt( moment van ontbinding). De terugbetaling is kosteloos voor de consument. Als de consument heeft gekozen voor een duurdere methode van levering dan de goedkoopste standaardlevering, hoeft de ondernemer de bijkomende kosten voor de duurdere methode niet terug te betalen.”

  • Stap 1
  • Stap 2
  • Stap 3

Stap 1

Wil je toch liever een maatje groter of kleiner? Geen enkel probleem. Je gaat naar deze pagina of stuurt een mail naar retour@blushfashionstore.nl en geeft aan dat je een product wilt ruilen. Hierin vermeld je:

  • naam
  • ordernummer
  • product
  • reden van ruilen

Wacht op onze bevestiging. Wij kunnen enige vragen hebben die je eerst zal moeten beantwoorden voordat je verder kan met stap 2. Krijg je geen vragen dan kan je door met stap 2.

Stap 2

Vul het retour/ruilformulier in en doe deze bij je order. Zorg er voor dat de informatie overeen komt met wat er in de e-mail is besproken.

Je kan het ruil-/retourformulier hier downloaden.

Stap 3

Stuur de ruilzending binnen 14 dagen na melding terug. Deze verzendkosten zijn voor eigen rekening.

Wij zullen zodra we jouw zending hebben ontvangen zo spoedig mogelijk contact opnemen en er voor zorgen dat je de juiste maat of het juiste product toegestuurd krijgt.

Nog een barcode van DHL op je verpakking? Haal deze er af of kras hem even door!

Tab 2 Container

  • Stap 1
  • Stap 2
  • Stap 3

Stap 1

Een item retour sturen? Stuur een mail aan retour@blushfashionstore.nl en vermeld daarin:

  • naam
  • ordernummer
  • product
  • reden van retour

Wacht op onze bevestiging. Wij kunnen enige vragen hebben die je eerst zal moeten beantwoorden voordat je verder kan met stap 2. Krijg je geen vragen dan kan je door met stap 2.

Stap 2

Vul het retour/ruilformulier in en doe deze bij je order. Zorg er voor dat de informatie overeen komt met wat er in de e-mail is besproken.
Je kan het ruil-/retourformulier ook downloaden.

Het formulier wordt geopend in een nieuw venster. Klik hier op de aangegeven knop om het retourformulier op uw computer op te slaan.

Retour - Stap 2
Open daarna vanaf uw computer het gedownloade retourformulier en vul deze (digitaal) in. Nadat u alle gegevens heeft ingevuld, slaat u het formulier weer op.

Stuur dan een mail met daarin het formulier naar retour@blushfashionstore.nl

Stap 3

Stuur de retourzending binnen 14 dagen na melding terug. Deze verzendkosten zijn voor eigen rekening.

Hebben we je retourzending ontvangen? Dan sturen we nogmaals een e-mail met een bevestiging. Terugbetalingen doen we binnen 14 dagen.

Nog een barcode van DHL op je verpakking? Haal deze er af of kras hem even door!

Tab 3 Container